Dierenkampjes

Sinds 1 oktober 2015 heeft Buitenzorg het beheer over twee dierenkampjes. Naast het dierenkampje  aan het Ruisseveen hebben wij ook het beheer overgenomen van het dierenkampje in het Dragonderpark.

De dierenkampjes hebben niet alleen een functie voor onze doelgroepers,  mensen met een verstandelijke beperking, die onder begeleiding van een vrijwilliger de dieren mogen verzorgen.De dierenkampjes hebben ook een wijkfunctie.

Overdag is iedereen er welkom. Veel opa’s, oma’s, kleinkinderen, papa’s en mama’s weten onze geitjes, schaapjes, kalkoenen, kippen en vele andere leuke dieren inmiddels wel te vinden. Rondbuikig lopen de meeste dieren rond te stappen. Soms van het vele lekkere eten en soms omdat er een aantal dames geiten hoogzwanger zijn!

Kijk ook eens bij onze schattige eekhoorntjes, konijnen, cavia’s en de prachtige vogeltjes in de volières, die met veel liefde verzorgd worden door onze vrijwilligers.

Mocht u een dier in nood ontdekken en is er op dat moment geen vrijwilliger aanwezig, neem dan alstublieft contact met ons op. U vindt onze contactgegevens op deze site.

Arend 1