Historie

Hoewel we in de beginjaren natuurlijk geweldig blij waren met ons clubhuis, vergde het gebouw steeds meer onderhoud. Ook de voorzieningen waren niet optimaal, zodat bijvoorbeeld geen gebruiksvergunning verleend werd voor de Kookklup en de Internetklup. Door middel van het organiseren van allerlei benefiet activiteiten, de actie ‘Opkikker voor Buitenzorg’ en dankzij enkele grote giften en donaties, konden we in 2006 nieuwbouw realiseren.

De sloop van het oude gebouw was best een triest gezicht… Maar zoals u hier kunt zien, was het ook nodig!

In februari 2006 werd de nieuwbouw gestart

Alhoewel de actie ‘Opkikker voor Buitenzorg’ nog niet was afgelopen, konden we beginnen met de bouw. De inwoners en bedrijven van Veenendaal en omstreken hebben ons geweldig gesteund! Hartverwarmend waren alle fijne reacties, net als het grote aantal mensen dat ons geholpen heeft onze nieuwbouw mogelijk te maken. Met behulp van ‘Stichts Beheer van 1952’ uit Veenendaal, die de bouw stap voor stap belangenloos begeleid heeft, werd aan een huzarenstuk begonnen.

En dan op 31 maart 2006: de 1e steen!

De 1e steen was een heuglijk feit. Velen waren gekomen om het met eigen ogen te zien. Na veel noeste arbeid werd op 27 april 2006 het hoogste punt bereikt ….. en op 9 september 2006 konden wij ons mooie nieuwe gebouw met behulp van Marijke Helwegen openen. Nu staat ons gebouw er alweer de nodige jaren. Er was de nodige tegenspoed, maar tjonge wat is het mooi geworden en wat genieten onze bezoekers altijd weer! U kunt in het fotoalbum foto’s van de sloop van het oude gebouw, de nieuwbouw en de 1e steen zien.