handsresizedpng

Goed voor elkaar

Goed voor elkaar lunch 12 uurtje

Artikel door Martine Brugman, maart 2021

Cha-cha-cha, wat zullen we eten?

Dat is iedere week weer de vraag bij Goed voor Elkaar! De bezoekers genieten al van het heerlijke kopje koffie bij binnenkomst. Het bijbehorende koekje prikkelt hun nieuwsgierigheid en is vaak het eerste onderwerp van gesprek. Wordt het een Jan Hagel, een stroopkoekje, bitterkoek, of een sprits?

En dan gaan we rommelen met de pannen. Een ui in de pan, spekjes bakken voor in de soep en de neuzen worden geactiveerd. We horen ze zeggen: ‘Wat gaan we eten tussen de middag? Het is altijd zo lekker bij Buitenzorg!’

En wij als vrijwilligers doen natuurlijk ons uiterste best om er steeds weer wat lekkers van te maken. En al snel komt de eerste: ‘Het ruikt zo lekker, wat gaan we eten? Het hoeft niet veel, als het maar lekker is!’ Bij het antwoord ‘wentelteefjes’ vullen ze aan ‘met stoofperen’ ‘Ja, en met slagroom. Oh, lekker!’

We maken een mooi bordje op want het oog wil ook wat. Op de vraag wat we de volgende keer moeten maken krijgen we diverse tips: balletjes gehakt, een slaatje, tosti’s, bruine bonensoep, alles komt voorbij. En... als het lekker smaakt is het muisstil en zit iedereen te smullen. Wat een dankbaar publiek!

Trots op onze vrijwilligers.