Prikbord

Met project de Verschilmakers naar oefeninterland

Vorige week ontvingen we van het Oranje Fonds de uitnodiging om geheel verzorgd naar de oefeninterland Nederland-Schotland te komen. Elke projectleider van een Verschilmakersproject (in Nederland) was uitgenodigd en mocht twee jongeren uit de organisatie meenemen. Onze projectleider Anja Slendebroek kon niet, maar vroeg Ilse Schuurman en Esmee Kok, coördinatoren en initiatiefnemers van de ZOOZ, om haar te vervangen en Buitenzorg te vertegenwoordigen. Broer Maarten Schuurman had geluk en kon ook nog mee. (Maarten is inmiddels ook alweer 1,5 jaar vrijwilliger bij Buitenzorg.) Ze hadden een top avond, zoals je ziet.

ABCDate bij locatie Ruisseveen

Humanitas huurt half april onze locatie Ruisseveen voor een ABCDate. Waarbij mensen met een verstandelijke beperking in een veilige setting met elkaar kunnen daten voor vriendschap, liefde en relaties. We zijn heel erg nieuwsgierig hoe dat gaat en houden vinger aan de pols, want misschien is er voor de toekomst wel een samenwerking mogelijk. ABCDate voor vriendschap, liefde en relaties.

Fotodropping

Hoe kunnen we bezoekers van de ZOOZ laten doorstromen naar de andere activiteiten? Want ook zij worden ouder en uiteindelijk zijn ze te oud voor de ZOOZ. Op dit moment is de doorstroom best lastig, want de activiteiten voor 25+ sluiten op dit moment nog niet echt aan bij de behoeftes van bezoekers van de ZOOZ. Daarom zijn we bezig iets nieuws te bedenken: een activiteit waarbij bezoekers jong en oud de kans hebben elkaar ook te leren kennen. Vanuit de ZOOZ zijn Esmee en Ilse bezig met de voorbereidingen en organisatie van een fotodropping met hulp van Roelie van Stempvoort en Anja Slendebroek. Het doel is om een bredere activiteit te organiseren waarbij bezoekers van de ZOOZ ook in contact komen met bezoekers van onze andere activiteiten en vice versa. Meer details hebben we nu nog niet, maar we houden jullie op de hoogte

NL-Doet

Vrijdag 15 maart en zaterdag 16 maart vond de vrijwilligersactie NL-Doet weer in Nederland plaats. Zoals elk jaar deden wij ook weer mee.

Op vrijdag 15 maart was het de beurt aan Buitenzorg Dragonder. Hier werd flink gepoetst. De zonnepanelen zijn schoongemaakt en de ramen zijn gezeemd. Alles blinkt je weer tegemoet.

Zaterdag 16 maart was de actie op locatie Ruisseveen. Ook hier is veel schoongemaakt, in de tuinen werd spinazie gezaaid en bij de dieren werden verschillende dingen opgeknapt.

Twee bedrijven hadden zich opgegeven: INNAX en MKB-accountants. Ook waren leerlingen van twee scholen van de partij, die tijdens NL-Doet zich maatschappelijk inzetten. Bedankt allemaal, ook de vrijwilligers, buurtgenoten en cliënten van de dagbesteding. Gezellig samen geklust, getuinierd, schoongemaakt en geluncht.

Ingezonden stukken en het Prikbord

Er is in de Binnenpost ruimte voor ingezonden stukken. En we hebben een prikbord. Dus heb je iets te delen dat interessant is voor de vrijwilligers van Buitenzorg én met een link naar Stichting Buitenzorg. Mail het de redactie (henni@stichtingbuitenzorg.nl), dan kijken we of we het kunnen plaatsen.

Deadlines seizoen 2023/2024: 10 juni 2024.