Samenwerking met Netwerk voor jou is formeel

Je kent ze vast die groepen jongeren die bij Buitenzorg langskomen om ons een paar uur te helpen. Bijvoorbeeld in de BuitenTuin of bij Dragonder om de slootkant te snoeien. Of toen ze hielpen om de oude kas te verhuizen. Maar pannenkoeken bakken kan ook. Die groepen jongeren komen vaak langs via Netwerk voor Jou vanuit de Maatschappelijke Diensttijd. Met die Maatschappelijke Diensttijd leren ze hun kwaliteiten kennen, maken ze kennis met maatschappelijke organisaties en voelen ze wat het is om vrijwilligerswerk te doen. Dat het leuk is, gezellig, niet veel tijd hoeft te kosten en dat je dan ook echt iets voor een ander kunt betekenen en impact kunt maken.

De samenwerking met Netwerk voor Jou is nu voor de komende jaren officieel: Henrieke Segers en onze voorzitter Gerrit van de Weerd hebben de samenwerkingsovereenkomst getekend. Dat betekent dat wij een veilige plek bieden voor deze groepen jongeren en ze een betekenisvolle taak kunnen geven. Wij kunnen daartegenover vertellen over het werk van Buitenzorg en over onze doelgroep. En jongeren echt kennis laten maken met onze organisatie op een laagdrempelige manier. Win win voor iedereen: investeren in de toekomst. Top toch?!