Stichting Bewegingsrecreatie Veenendaal wordt onderdeel van Buitenzorg

SBR Veenendaal en Buitenzorg

De afgelopen periode is het bestuur van Stichting Buitenzorg in overleg geweest met het bestuur van Stichting Bewegingsrecreatie Veenendaal, de SBR. Deze stichting biedt mensen met een verstandelijke beperking de gelegenheid om te sporten. Vanuit het bestuur van de SBR kwam de vraag of de SBR en Buitenzorg zouden kunnen samenwerken. We werken immers met en voor dezelfde doelgroep. Veel sporters van de SBR zijn ook bezoekers van Buitenzorg.

De gesprekken zijn positief verlopen met als resultaat dat vanaf 1 januari 2024 SBR een onderdeel zal zijn van Stichting Buitenzorg. Dit is een mooie aanvulling op de activiteiten die door Buitenzorg worden geboden. Martin Schuitemaker, nu voorzitter van de SBR, is vanaf 1 januari 2024 lid van het bestuur van Buitenzorg.

Wat is de SBR en wat doet de stichting precies?

De stichting biedt mensen met een verstandelijke beperking de gelegenheid om te sporten. De deelnemers kunnen vaak niet terecht bij de reguliere sportverenigingen (inclusief de G-afdelingen), omdat er onvoldoende begeleiding en ondersteuning is. Het programma van SBR is gericht op aangepaste groepsactiviteiten. Sporters kunnen in kleine groepjes of individueel begeleid worden. Vrijwilligers zorgen voor de organisatie en de ondersteuning om deze activiteiten zo leuk mogelijk te maken.

SBR is ervan overtuigd dat zij een bijdrage leveren aan het welzijn van onze medemens met een verstandelijke beperking, door ze te betrekken bij sport- en spelactiviteiten. De meeste activiteiten vinden plaats op zaterdagochtend in sporthal De Vallei en het naastgelegen zwembad. Maar er wordt ook een herfstwandeling georganiseerd en natuurlijk een Sinterklaasfeest. Het seizoen van SBR is van september tot en met mei. Voor meer informatie kun je kijken op de website van SBR: www.sbrveenendaal.nl.

Wij kijken uit naar een fijne samenwerking tussen SBR en Buitenzorg.